Itt a tavasz hol a tavasz? Immunerősítés

Publikálás dátuma: 2016. március 08. | kedd | 18:34:07
A tél és a hideg idő beköszöntével megérkezik a vírusok és baktériumok ideje is, és kora tavasszal is megmaradnak velünk. Viszont van megoldás!

A következőkben olyan élelmiszereket szedtünk csokorba, melyek segítenek átvészelni és megelőzni az influenzás időszakot.


Segítenek az OMEGA-3 zsírsavak

Az omega-3 zsírsavak nemcsak a szív- és érrendszeri betegségektől óvnak, de jelentős szerepet játszanak az immunrendszer védelmében, ráadásul gyulladáscsökkentő hatásuk is ismert. Nagy mennyiségben a mélytengeri halakban (lazactonhalmakrélahering,szardínia) és a lenmagban fordulnak elő. Lenmag fogyasztása esetén figyeljünk arra, hogy fogyasztás előtt daráljuk le, így a mag belsejében lévő hatóanyagokhoz is hozzájut szervezetünk. Legjobb ha  joghurthoz keverjük, így probiotikumok is kerülnek szervezetünkbe.


Megfelelő folyadékmennyiség fogyasztása


Télen sem szabad kevesebb folyadékot fogyasztanunk, mint 1,5-2,5 liter. Az elfogyasztott folyadékmennyiség segít az anyagcsere-termék, kórokozók mielőbbi kiürülését a testünkből
. De az ősz beköszöntével jó alternatív lehet a folyadékfogyasztásra a teaivás. Kiváló teaalapanyag lehet a vadrózsa termése a csipkebogyóból készült ital, amellyel nem csak a folyadékot tudjuk pótolni szervezetünkbe, hanem rengeteg C-vitamint tartalmaz.


Rostgazdag táplálkozás


A rostok megakadályozzák a székrekedést, és táplálják a bélben lévő hasznos baktériumokat, amik így védelmezni tudják szervezetünket a kórokozókkal szemben.
Gyümölcsök és zöldségek nyersen és feldolgozott (lekvárok, dzsemek, gyümölcslevek, nektárok) formában való fogyasztásával is hozzájutunk a megfelelő mennyiségű és minőségű rostokhoz. De megfelelő rostforrás a gabonamagvak fogyasztása is, amik még jelentős B-és E-vitamint tartalmaznak. 


#citrom #jam #lekvár #marmalade #citromlekvár #gyümölcszselé #gyümölcsvaj #citrom #citrón

C-VITAMIN

Az aszkorbinsav a fehérvérsejtek munkáját segíti a szervezetünkbe kerülő kórokozókkal szemben. C-vitamin fogyasztásával csökkenthetőek a meghűléses betegségek tüneteit. 

Beszerezhető tabletta formájában is, de leghatékonyabban akkor fog hasznosulni, ha természetes formában fogyasztjuk .

Igen magas C-vitamin tartalma van a bogyós gyümölcsöknek ( fekete és piros ribiszke, málna), csipkebogyóban, homoktövisben, citrusfélékben de a zöldségek közül a zöldpaprikában, tormában, karalábéban.

Homoktövis tízszer annyi C-vitamint tartalmaz, mint a citrom, de egyéb antioxidánsokban is gazdag.  Homoktövisből készülhet lekvár, ivólé, tea, olaj, de zselé is.

Abban az esetben, ha nem tudunk friss gyümölcshöz jutni a téli időszakban, akkor akár lekvárként, gyümölcsléként is tudjuk fogyasztani ezeket a gyümölcsöket. 


Szelén és Cink

Szelén és a cink is antioxidáns így segítik az immunrendszer működését. Megfelelő cink forrásaik a marha és sertéshús. Szelénben zöldségek gazdagok, kiemelkedő közölük is a paradicsom, cékla, brokkoli, hagyma.


Bátran a csípőssel!

A csípős fűszerek felmelegítik a testet és vérbőséget okoznak, emellett az emésztést is segítik (fokozzák a nyál és gyomornedvek elválasztását). De a paprika kapszaicin nevű hatóanyaga gyorsítja a kóros váladék eltávozását, így tisztítva a légutakat, nátha esetén a csípős ételek fogyasztása enyhíti az orrdugulást. A gyömbérnek köhögéscsillapító hatása van, fogyaszthatjuk gyógyitalként is.

A-vitamin

Az A-vitamin előanyagát sok zöldség és gyümölcs tartalmazza, például: sárgarépa, sütőtök, sárgabarack. Az A–vitamin ösztönzi az immunrendszert, a nyálkahártya épségét is segít fenntartani, amin így a kórokozók kevésébe jutnak be. A friss sárgabarackot nyáron eltehetjük későbbre is, befőzhetjük lekvárnak, dzsemnek, lepasszírozhatjuk ivólének, készíthetünk befőttet is belőle.


Flavonoidok


A flavonoidok a zöldségek és gyümölcsök színét adják. Az immunrendszer megfelelő működéséhez nélkülözhetetlen anyagok. Pont ezért fontos, hogy minél változatosabb színű ételeket fogyasszunk. Együnk minél több bogyós gyümölcsöt, fekete és piros ribiszkét, fekete bodza termését, málnát, áfonyát. Ezeket fogyaszthatjuk szörpként, ivóléként, dzsemként. De zöldségek közül a paradicsom is gazdag flavonoid forrás, ezért ízesítsük ételeinket sűrített paradicsomszósszal, vagy sűrű ketchuppal.


A probiotikumok


A bélflóra hasznos baktériumai segítik az immunrendszer megfelelő működését, azáltal hogy a káros baktériumok szaporodását gátolják. Ezért együnk minden nap tejterméket, főleg élőflórás joghurtot és kefirt.
Beiktathatjuk reggelinkbe is, használjuk zabkása készítéséhez joghurtot, amit akár lekvárral vagy szörppel is ízesíthetünk.


Kicsit bővebben a homoktövisről

#homoktövis #homoktövislekvár #lekvár #jam #dzsem #dzem #cvitamin #vitamin #rakytnik #gyümölcsA homoktövist általában a kertekben találhatjuk meg, mint díszcserje, de nem mindenki tudja, hogy gyógyhatású termése van.  

A homoktövis termése gazdag szénhidrátokban, fehérjékben, szerves savakban, aminosavakban és vitaminokban. Vitaminok közül kiemelkedő C-vitamin tartalma van 500- 900 mg /100 g homoktövis, javasolt általános legyengülés, illetve különösen fertőző betegségek és műtétek után, javítja az általános egészségi állapotot. Nyáron belülről építi ki a bőr ellenálló képességét.

 A C-vitamin tartalom mellett fellelhető benne A-, B1-, B2-, B6-, B8-, B9-, K-, P-, PP- és E-vitaminban. Az olajában nagy mennyiségben mutatható ki alfa-linolénsav (omega-3), linolsav (omega-6), olajsav (omega-9), palmitolajsav (omega-7) cis-vaccénolaj-sav, b-sitosterin (erős koleszterincsökkentő anyag), fitoncidok és nyomelemek. Szintén magas antioxidáns tartalma van, vízben oldódó sárga flavonoidokat tartalmaz. Így nem véletlenül vált egészségmegőrző élelmiszerré.

Hatási közül kiemelkedő, hogy immunrendszer erősítő, fájdalom csillapító és gyulladáscsökkentő, gátolja a tumorok növekedését, fokozza az anyagcserét, így zsíroldó hatása is van, korai érelmeszesedésre is hatásos.

Magolaja antibakteriális, fogyasztásával eredményesen leküzdhető a mandulagyulladást, orrnyálkahártya gyulladást. Fájdalomcsillapító hatása hasonló az aszpirinéhez.

Helyileg alkalmazva a homoktövis-olaj felgyorsítja a sebgyógyulást. Kifejezetten ajánlott égési és fagyási sérülésekre (az egyetlen ismert szer, mely csaknem heg nélkül gyógyítja az égési sebeket), vágott sebekre és sugár okozta égési sérülésekre. Szövetregeneráló, gyulladás gátló és antibakteriális hatását az évezredes tapasztalaton kívül klinikai kísérletek is bizonyították.

Minden méregtelenítő kúra elengedhetetlen kelléke, mivel kedvezően hat a gyomor betegségeire (mint gyomor- és nyombélfekély), emellett védi a májat. A gyomor- és nyombélfekélyek, gyomorhurutok és bélgyulladások, valamint az aranyér kezelésére is hatásos szer. A homoktövis a fronthatások enyhítésében is segítségünkre siet.

Ezeknek a pozitív tulajdonságoknak köszönhetően a Kutyori-Konyha csapata is kedvet kapott, hogy egy „immunerősítő” lekvárt készítsen homoktövisből és almából, így a téli gyümölcsszegény időszakban is próbáljuk ellátni szervezetét vitaminokkal.

 #homoktövis #kutyorikonyha #lekvár #dzsem #rakytnik #kutyori #homoktövislekvár #gasztrolekvár #házilekvár #homemade #streetkitchen


vissza

A legmagasabbminőségre törekszünk

Fő alapanyagunkat, a gyümölcsöt, kizárólag megbízható hazai forrásokból szerezzük be, így biztosítani tudjuk vevőink számára az állandó magas minőséget. A kizárólag csak válogatott minőségű gyümölcsökből készült lekvárjainkat és különböző gyümölcskészítményeinket nyugodt szívvel ajánljuk minden kedves vásárlónknak.