Rákölő, antioxidáns gyümölcsök

Publikálás dátuma: 2016. augusztus 29. | hétfő | 18:56:12
Szereted az egzotikus gyümölcsöket és fűszereket? Több, mint 10 okot sorolunk fel számodra, hogy miért fogyaszd azokat!

Egzotikus gyümölcsök és fűszerek jótékony hatásai


 Blog bejegyzésünkben azon gyümölcsöket mutatjuk be nektek, melyekkel nap, mint nap dolgozunk. Ezek a gyümölcsök egzotikusnak számítanak kis hazánkban, bár már egy ideje ismertek.

Többnyire csak az ízük miatt vásároljuk meg őket, és bele sem gondolunk, hogy mennyi olyan összetevőt tartalmaznak, melyek jól hatással vannak egészségünkre.

 

Kókusz

 

A kókuszt legtöbben szárított formában ismerik. Fontos összetevője ez a magyar konyhának is, hiszen számos süteményt, édességet lehet készíteni kókuszreszelékből. Ilyenek például a kókuszgolyók, kókuszos fagylaltok és csokoládék. Kevésbé ismert viszont a kókusz tej formában, mely a legegészségesebb növényi tejként van számon tartva. Nem tartalmaz telített zsírsavat, nem emeli meg a koleszterin szintet, nem tartalmaz cukrot, így a fogyókúra mellett is fogyasztható. További szuper előnye, hogy laktóz érzékenyek is fogyaszthatják, így elkerülhetjük a felfúvódást, és a hasi puffadást. A kókusztejből készült sűrítmény pedig tejföl és tejszín helyett is használható az ételekbe főzés során, és a tévhitekkel ellentétben nem ad az ételnek édeskés mellékízt, így megfelelő fűszerezéssel, a csirkepaprikás kókusztejszínnel készítve olyan lehet akár az eredeti.

 A kókusz olajakban gazdag eredeti gyümölcsformájában. A kókuszolaj antioxidánsokban gazdag, olyan triglicerideket tartalmaz melyek nem kötnek meg a szervezetben, hanem energiaként felhasználódnak, így elkerülhető a zsírlerakódás. A kókuszzsír olvadási pontja 24,5°C.  Száraz állapotban 60 - 70% zsiradékot tartalmaz; kezdetben lágy, és csak a betakarítás és száradás után szilárdul meg, amikor a kókuszvíz lassan eltűni.  Az infekciók és a stressz legyőzésében is segít a kókuszolaj. Bizonyítottan immunerősítő tulajdonságokkal is bír. Ha külsőleg használjuk az olajat (étkezési zsírt), melyet a zsiradékban gazdag bélből préselnek.  Kezünkre, hajunkra és arcukra is kenhető, jó bőrápoló tulajdonságokkal rendelkezik száraz bőrre és hajra, a hajhullás is mérsékelhető a kókuszolaj és kókuszzsír használatával.  Gyógyászati olajok, szappanok és tisztítószerek alapanyaga is. A kókuszálmából továbbá cukrot, szirupot és ecetet állítanak elő.

Ha étkezésre vásárolna kókuszzsírt csakis szagtalan, szűrt hozzáadott anyag mentes, biogazdálkodásból vásárolt kókuszzsírt vásároljon magának. Az ilyen kókuszzsír hevítése során nem indít be káros oxidatív folyamatokat, hiszen a kókuszolaj 92%-ban közepes láncolatú telített zsírsavakból áll, melyek összetevői eltérnek az állati eredetű telített zsírsavaktól. A kókuszzsír gyorsítja az anyagcserét.

Energiatartalom: 100 g kókuszzsír: 363 kcal/1520kJ

Ásványi anyagokban gazdag magas a kálium foszfor, magnézium és kalcium tartalma. Továbbá vitamin tartalma is jelentős, többnyire B1, B2, E és B6 vitamint tartalmaz.

 

Ananász

 

A Közép- és Dél- Amerikából származik. C –vitaminban gazdag gyümölcs, mely erős antioxidáns hatással rendelkezik, mely meggátolja a rák kialakulásáért felelős szabadgyökök képződését.  Magas rosttartalommal rendelkezik, mely az egészségügyi problémákat csökkenti. Továbbá gazdag béta-karotinokban, cink, folsav és réz vegyületekben is. A nemi szervekre való hatási is köztudottan erős pozitív hatással rendelkezik. Gyulladáscsökkentő tulajdonsága fájdalomcsillapító és regeneráló tulajdonságokkal is rendelkezik. Asztma megelőzését is elősegítheti, ha rendszeresen fogyasszuk a terméket.

Különlegességképp pedig megjegyezhető, hogy a kókusz és az ananász kombinációjával erős béta karotin dózis is kerül szervezetünkbe, mely további jótékony hatással járul hozzá immunrendszerünk megerősítéséhez.


Citrom

 

A téli csodagyógyszer, mely már a 19. század „népi” gyógyászatában is erős szerepet töltött pedig kicsi hazánkban.  Bár egzotikus gyümölcsnek számít, mégis olyannyira elterjedt, hogy minden háztartásban megtalálható télen és nyáron is. A meleg időben hűsítő szörpöket, italokat és limonádékat lehet vele elkészíteni, szuper ízt kölcsönöz halételeinknek és salátákat is felfrissíti egy kis citromlé. A téli hideg időben pedig C-vitamin dózisunkat pótolhatjuk vele meleg teába csepegtetve annak levét, vagy süteményekbe, salátákba szeletelve fogyasztjuk. Immunerősítő, hiszen C-vitamin erős koncentrációban található meg kedvenc gyümölcsünkben. A citrom továbbá lúgosító hatású, így gyomorbetegnek és emésztőszervi panaszokkal rendelkezőknek is jó kezelőanyag, orvosság lehet a reggeli mellé elfogyasztott citromkarikákkal dúsított friss víz. A magas káliumszint jót tesz a szív és érrendszeri betegségben szenvedőknek, elősegíti az agy és az idegek működését.  Segíti a méreganyagok eltávozását a testből, és antioxidáns hatásokkal is bír. A citromban található pektin pedig csökkenti az éhségérzetet, így elősegíti a fogyókúrát is.  A citrom frissítő hatása akár koffeinhelyettesítő is lehet, vagy a vírusokkal és fertőzésekkel is felveszi a harcot. Gyulladáscsökkentő hatása a rendszeresen fogyasztott gyümölcsnek köszönhető, a húgysav eltávolítását is segíti, mely az izületi gyulladások legfőbb okozója. A citrom számos kozmetikai szerekben is található, frissítő illata a parfümök, szappanok egyik legfőbb összetevőjévé teszik.

 

Narancs

 

A citromhoz hasonlóan a narancs az egyik legtermészetesebb C-vitaminforrásunk, mely akár egész évben a konyhaasztalra kerülhet.

narancs, dzsúsz, limonádé, cvitamin, vitamin, citrus, narancslé, citrom, antioxidáns, rákölő, egészséges, egészség
Felnőttek számára ajánlott napi mennyiség 60-65 mg C-vitamin több mitn kétszeresét tartalmazza a narancs. Az immunrendszer erősítését, a baktériumellenes hatását és a gyulladáscsökkentő hatását is ki kell emelni. Az immunglobulinok létszámát növeli a szervezetben rendszeres fogyasztása, így kellőképpen védekezhet majd a télen és a hideg időben a vírusok és baktériumok ellen.

A szabadgyökök közömbösítésében nagy szerepe van a C-vitaminnak, így antioxidáns hatása erősödött meg a narancsnak. A C-vitamin rendszeres fogyasztásával csökkenthetjük az infarktus és a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának megelőzésében játszik nagy szerepet. 

A narancs eredetileg Kínából származik, de Nagy Sándor hódításainak köszönhetően az Európaiak megismerkedhettek a finom citrus gyümölccsel. Évszázadokkal később eljutott Európába, mely ritkaságnak és ínyencségnek számított. Szegfűszeggel kombinált narancsok illatosítóként használtak, és az ízük is igazi ínyencségnek számított.

 

 

Mazsola

 

A mazsola egy különleges szárított szőlőből készült csemege, melyet főként az aranb világban Iránban, Irakban használtak először. Számos arab édesség összetevője, mely az európai finomságokban is megtalálható.

A mazsolának számos jótékony hatása van, ilyen a gyomorpanaszok enyhítése, mely a vízzel megduzzasztott mazsolaszemek rendszeres fogyasztása segíti elő. A mazsola hashajtó hatású a székrekedés egyik legtermészetesebb forrása. A rostok megtisztítják a szervezetet a méreganyagoktól és salakanyagoktól. Kálium tartalma és magnéziumtartalma csökkenti a savasodást, ámbár súlyos vesebetegségben szenvedőknek nem ajánljuk a mazsola nagy mennyiségben való fogyasztását.  Vasat és B-complex vitaminokat is tartalmaz, így a vérszegénység elleni küzdelemben is segíthetnek. A rák kialakulását a benne levő katekin csökkenti az emberi szervezetben. Fertőzéseket is kezel a gyulladáscsökkentő hatása.  A mazsola száj higiéniájára is pozitív hatással van, hiszen megakadályozza a fogszuvasodást. Baktériumölő hatása a benne található oleanol sav és fitovegyületek segítségével valósul meg.

A vastartalma erősíti a hajhagymákat, így a hajhullás is megelőzhető rendszeres fogyasztásával. C-vitamin tartalma a haj természetes színének fenntartásában segít. A mindennapi fogyasztás erősíti a vérereket és a hajtő így egészségesebb lesz a fejből pedig világosabb és korpa mentesebb.


Fűszerek



Egy kis rövid áttekintésben bemutatjuk nektek az általunk használt két legfontosabb fűszert. Számos jótékony hatásuk van, ismerkedjetek velük meg és használjátok bátran ti is.


Fahéj

 

A fahéj a keleti konyha egzotikus fűszere, melynek illata mindenkit levesz a lábáról.

fahéj, egészség, fászerek, rákellenes, rákölő, antioxidáns, fogyókúra, sexuális, méreganyag, lekvár, szörp, fűszer,

A fahéj egészségre gyakorolt hatásai közül a felfúvódásra, hasi puffadásra való kellemes hatása elsőrendű. Hányingerre és egyéb gyomorpanaszokra is kiváltképp jó hatású segítség, elég ha italunkba, teánkba teszünk belőle, ez után gyomrunk megnyugszik, és kellemesebben érezzük majd magunkat.  Az emésztést segítő jelelme miatt a fogyókúrák hasznos segítője is, hiszen lelassítja a gyomor kiürülését, elveszi az éhségérzetet, a telítettségérzet is lassabban múlik el hatására. Bátran adjuk hozzá ételeinkhez egy csipetnyi őrölt fahéjat.  Vércukoszint ingadozása is megállítható faháj rendszeres használatával. Antioxidáns hatása pedig a gyulladásokat is csökkenti, így méregteleníti a szervezetet.  Természetesen vigyázni kell nagymennyiségben való fogyasztásával, hiszen túlzott adagolása akár gyomor- és májproblémákat is okozhat.


Szegfűszeg

 

A szegfűszeg  nem csak illatosítóként kivalló fűszernövény, hanem számos jótékony hatása van egészségünkre is.  A benne található eugenol vegyület a leghatékonyabb gyulladáscsökkentő. Flavonoidokat és antioxidáns vegyületeket tartalmaz, melyek gyulladáscsökkentő hatással bírnak. A szegfűszegből olajat is készítenek, megnyugtatja az ízületi gyulladásokat és borogatásként is jól használ. A fogfájást nyugtatja, rágj el néhány szegfűszeget, és máris eltűnik a fogfájás.

A várandósak számára is nagyszerű fűszernövény, hiszen enyhíti a hányingert és elmulasztja az émelygést. Naponta kétszer javallott inni belőle főzetet, vagy teát. Enyhíti a torokfájást, és a száraz köhögés tüneteit is csökkenti. A lehelet frissítést is okozza, és nem szükséges száj sparynak sem használni, elég, ha elrágcsálunk egy kis szegfűszeget.  Puffadás, hányás és hasmenés ellen is ajánlott használni. Erős afrodiziákum is, a férfiaknál a korai magömlés okozta problémákon is segíthet. stressz ellen rágcsálj el naponta egy két szegfűszeget, már könnyedén veheted a problémákat.  A növényben található eugenol pedig a cukorbetegségben szenvedőknek is enyhítheti tüneteit.

Miért is érdemes használni ezeket a gyümölcsöket és fűszereket?

 

Ha még nem soroltunk fel elég okot fogyasztásukra, így javasoljuk, kóstold meg őket, ha még nem kóstoltad és garanatált ízük és zamatuk téged is elcsábít majd. Ha pedig úgy döntesz, hogy édesebb nyalánkság formájában pótolnád a sok vitamint, ásványi anyagot és nyomelemet, melyeket tartalmaznak a gyümölcsök és zöldségek, akkor pótold ezeket lekvárok és szörpök formájában. Hiszen mi, a Kutyori-Konyha garantáltan magas gyümölcstartalmú lekvárokat és szörpöket készítünk!

Jó étvágyat kívánunk!


vissza

A legmagasabbminőségre törekszünk

Fő alapanyagunkat, a gyümölcsöt, kizárólag megbízható hazai forrásokból szerezzük be, így biztosítani tudjuk vevőink számára az állandó magas minőséget. A kizárólag csak válogatott minőségű gyümölcsökből készült lekvárjainkat és különböző gyümölcskészítményeinket nyugodt szívvel ajánljuk minden kedves vásárlónknak.