Egészséges életmód

Publikálás dátuma: 2016. március 31. | csütörtök | 17:50:05
Egészséges életmód nem céltalan hóbort. Nem hetekre szól, és nem csupán a testünk változásait szeretné elősegíteni.
egészség, egészséges életmód, healthy, fogyókúra, gyümölcsök, dzsemek, gyümölcs, lekvár, cukor, cukormentes, diéta, fogyás, egészséges

Már az elnevezésében is látható, hogy sokkal több egy tömeghóbortnál és egy divatdiétánál. Az egészséges életmód nem csupán az ételmennyiség szűkítéséről szól, vagy a táplálék bizonyos fajtáinak például a szénhidrátoknak a kerüléséről.

Az egészséges életmód fizikailag és pszichikailag is megváltoztat bennünket, sőt többnyire a gondolatmódunk is megváltozik. Számos kutatás bizonyítja, hogy mély depressziós embereken is segíthet, hiszen sokoldalú összetettsége odafigyelést és koncentrációt kíván, így a beteg nem saját magával, és saját betegségével foglalkozik, hanem ennél egy kicsit távolabbra nyúlóan is nyitni tud a környezete felé.

Az egészséges életmód felé vezető lépcsők bonyolultak és nehezek, de ha elhagyunk káros szokásainkkal, egy új életet építhetünk föl önmagunkban és a környezetünk számmára is. Jelentkezzen be kezelőorvosához, hogy felmérjék egészségügyi állapotát.

Végezzen el testmérést.

Ne csak a messziről került fürdőszobai mérleg segítségével, hanem az énnel sokkal fontosabb BMI mutatókat érdemes megtekinteni, a túlsúly kiszámítása azért is fontos, mivel a nagyméretű túlsúly szívkárosodáshoz is vezethet.


Mérje fel aktivitását.

A fizikális aktivitás felmérése fontos a jövőben megtett mozgásformák betartása érdekében. Hiszen a fokozatosság elve érvényesül az egészséges életmódban. Nem akarhatja Ön sem, hogy hirtelen megterheléssel nagyobb kárt okozzon, mint amit az évek alatt elrontott táplálkozással és mozgáshiánnyal.

Vezessen ételnaplót.

Úgy gondolom a legnehezebb mind közül az ételek korlátozása és az ételnapló vezetése. Nagy csodákra és hiányosságokra bukkanhatunk, ha egy heti táplálkozásunkat végigvezetjük.

Alvás és stresszmentes élet.

Az egészséges életmód előírja, hogy legalább napi 8 óra alvással érhető el a legnyugodtabb és kiegyensúlyozottabbá életstílus. Bár ezt kétségkívül nehéz elérni család és munkahely mellett, de törekedjük arra, hogy minél többet tudjunk pihenni egy fáradt nap után, vagy nagymértékű edzés után. hiszen izmaink is a pihenés folyamán regenerálódnak.

Folyadékmennyiség betartása.

A hidratáció elsődleges az egészséges életmód folytatásában, hiszen szerveinket körülölelő folyadékmennyiség elősegíti a gyors regenerálódást, és a betegségek kialakulását hátráltatják.

Töltsön elég időt a természetben.

A tavaszi és nyári időkben a természet lehetőséget ad arra, hogy minél több időt töltsünk a szabadban. Legyen szó családi kirándulásról, vagy kocogásról a napnyugtában. Legalább napi 1-1,5 óra természetben való tartózkodást írjon elő önmagának. Célszerű a unkahelyünkről is sétálva hazamenni, ha lehetőségünk adott, hiszen megpihenünk az egésznapod stressztől séta közben és átgondolhatjuk az este, vagy másnapi teendőinket is akár.

Táplálkozás

Bár már írtunk az ételnapló fontosságáról, és annak vezetéséről. Továbbra is fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy az egészséges életmód alapkövetelményei, hogy az olyan élelmiszereket, melyek nagymennyiségű mesterséges adalékanyagokat, tartósítószereket tartalmaznak ne fogyasszuk el.

Próbáljunk otthon termesztett, vagy környéki termelőktől vásárolt élelmiszereket adni a családnak. Fogyasszunk nagy mennyiségű gyümölcsöt és zöldséget. Ha tudunk, friss gyümölcsöket fogyasszunk, ámbár célszerű olyan gyümölcsök fogyasztás is melyek nehezebben elérhetők de nagy mennyiségű vitamint tartalmaznak. Ilyen a homoktövis gyümölcse, melyből 70% gyümölcs felhasználásával készítettünk dzsemet, az alma rostjaival ízesítettük, így két nagyszerű gyümölcs összeadásával keletkezett meg a C-vitaminban dús dzsemünk. Nemrégiben elkészítettük a szegfűszeggel és gyömbérrel ízesített narancs dzsemünket, a gyömbér immunerősítő tulajdonsággal rendelkezik, így készítményünk a megfázás ellen is felhasználható.


eper tőzegáfonya áfonya vörösáfonya áfonya eper lekvár dzsem gyümölcs áfonya szeder gyümölcs

A sokak által ismert kanadai tőzegáfonya nem csak üdítőitalok ízesítésére szolgál, hanem egészségünk megőrzéségre is. Ugyanis a tőzegáfonya, vagy más néven vörös áfonya vízhajtó és vesevédő funkcióval rendelkezik. Segít az egészséges vizeletürítésben, a húgyhólyag szabályos működésének megőrzésében és a gyulladások csökkentésében.


Javasoljuk, hogy naponta fogyasszon 70%-os gyümölcstartalommal rendelkező vörös-áfonya készítményünkből.  Kék bogyós gyümölcseink, a szeder és az áfonya a szemfáradtság elleni védekezésben segítenek és szintén nagy mennyiségű vitaminokat tartalmaznak.

A Kutyori-Konyha lekvárjai és szörpjei segítenek az egészséges életmódban, hiszen minimális mennyiségű cukrot tartalmaznak, termékeink hozzáadott cukor nélkül is elérhetőek.

Tegyen Ön is egészsége megőrzésének érdekében!


vissza

A legmagasabbminőségre törekszünk

Fő alapanyagunkat, a gyümölcsöt, kizárólag megbízható hazai forrásokból szerezzük be, így biztosítani tudjuk vevőink számára az állandó magas minőséget. A kizárólag csak válogatott minőségű gyümölcsökből készült lekvárjainkat és különböző gyümölcskészítményeinket nyugodt szívvel ajánljuk minden kedves vásárlónknak.