Egészséges életmód

Publikálás dátuma: 2016. március 31. | csütörtök | 17:50:05
Egészséges életmód nem céltalan hóbort. Nem hetekre szól, és nem csupán a testünk változásait szeretné elősegíteni.
egészség, egészséges életmód, healthy, fogyókúra, gyümölcsök, dzsemek, gyümölcs, lekvár, cukor, cukormentes, diéta, fogyás, egészséges

Már az elnevezésében is látható, hogy sokkal több egy tömeghóbortnál és egy divatdiétánál. Az egészséges életmód nem csupán az ételmennyiség szűkítésérÅ‘l szól, vagy a táplálék bizonyos fajtáinak például a szénhidrátoknak a kerülésérÅ‘l.

Az egészséges életmód fizikailag és pszichikailag is megváltoztat bennünket, sÅ‘t többnyire a gondolatmódunk is megváltozik. Számos kutatás bizonyítja, hogy mély depressziós embereken is segíthet, hiszen sokoldalú összetettsége odafigyelést és koncentrációt kíván, így a beteg nem saját magával, és saját betegségével foglalkozik, hanem ennél egy kicsit távolabbra nyúlóan is nyitni tud a környezete felé.

Az egészséges életmód felé vezetÅ‘ lépcsÅ‘k bonyolultak és nehezek, de ha elhagyunk káros szokásainkkal, egy új életet építhetünk föl önmagunkban és a környezetünk számmára is. Jelentkezzen be kezelÅ‘orvosához, hogy felmérjék egészségügyi állapotát.

Végezzen el testmérést.

Ne csak a messzirÅ‘l került fürdÅ‘szobai mérleg segítségével, hanem az énnel sokkal fontosabb BMI mutatókat érdemes megtekinteni, a túlsúly kiszámítása azért is fontos, mivel a nagyméretű túlsúly szívkárosodáshoz is vezethet.


Mérje fel aktivitását.

A fizikális aktivitás felmérése fontos a jövÅ‘ben megtett mozgásformák betartása érdekében. Hiszen a fokozatosság elve érvényesül az egészséges életmódban. Nem akarhatja Ön sem, hogy hirtelen megterheléssel nagyobb kárt okozzon, mint amit az évek alatt elrontott táplálkozással és mozgáshiánnyal.

Vezessen ételnaplót.

Úgy gondolom a legnehezebb mind közül az ételek korlátozása és az ételnapló vezetése. Nagy csodákra és hiányosságokra bukkanhatunk, ha egy heti táplálkozásunkat végigvezetjük.

Alvás és stresszmentes élet.

Az egészséges életmód elÅ‘írja, hogy legalább napi 8 óra alvással érhetÅ‘ el a legnyugodtabb és kiegyensúlyozottabbá életstílus. Bár ezt kétségkívül nehéz elérni család és munkahely mellett, de törekedjük arra, hogy minél többet tudjunk pihenni egy fáradt nap után, vagy nagymértékű edzés után. hiszen izmaink is a pihenés folyamán regenerálódnak.

Folyadékmennyiség betartása.

A hidratáció elsÅ‘dleges az egészséges életmód folytatásában, hiszen szerveinket körülölelÅ‘ folyadékmennyiség elÅ‘segíti a gyors regenerálódást, és a betegségek kialakulását hátráltatják.

Töltsön elég idÅ‘t a természetben.

A tavaszi és nyári idÅ‘kben a természet lehetÅ‘séget ad arra, hogy minél több idÅ‘t töltsünk a szabadban. Legyen szó családi kirándulásról, vagy kocogásról a napnyugtában. Legalább napi 1-1,5 óra természetben való tartózkodást írjon elÅ‘ önmagának. Célszerű a unkahelyünkrÅ‘l is sétálva hazamenni, ha lehetÅ‘ségünk adott, hiszen megpihenünk az egésznapod stressztÅ‘l séta közben és átgondolhatjuk az este, vagy másnapi teendÅ‘inket is akár.

Táplálkozás

Bár már írtunk az ételnapló fontosságáról, és annak vezetésérÅ‘l. Továbbra is fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy az egészséges életmód alapkövetelményei, hogy az olyan élelmiszereket, melyek nagymennyiségű mesterséges adalékanyagokat, tartósítószereket tartalmaznak ne fogyasszuk el.

Próbáljunk otthon termesztett, vagy környéki termelÅ‘ktÅ‘l vásárolt élelmiszereket adni a családnak. Fogyasszunk nagy mennyiségű gyümölcsöt és zöldséget. Ha tudunk, friss gyümölcsöket fogyasszunk, ámbár célszerű olyan gyümölcsök fogyasztás is melyek nehezebben elérhetÅ‘k de nagy mennyiségű vitamint tartalmaznak. Ilyen a homoktövis gyümölcse, melybÅ‘l 70% gyümölcs felhasználásával készítettünk dzsemet, az alma rostjaival ízesítettük, így két nagyszerű gyümölcs összeadásával keletkezett meg a C-vitaminban dús dzsemünk. Nemrégiben elkészítettük a szegfűszeggel és gyömbérrel ízesített narancs dzsemünket, a gyömbér immunerÅ‘sítÅ‘ tulajdonsággal rendelkezik, így készítményünk a megfázás ellen is felhasználható.


eper tÅ‘zegáfonya áfonya vörösáfonya áfonya eper lekvár dzsem gyümölcs áfonya szeder gyümölcs

A sokak által ismert kanadai tÅ‘zegáfonya nem csak üdítÅ‘italok ízesítésére szolgál, hanem egészségünk megÅ‘rzéségre is. Ugyanis a tÅ‘zegáfonya, vagy más néven vörös áfonya vízhajtó és vesevédÅ‘ funkcióval rendelkezik. Segít az egészséges vizeletürítésben, a húgyhólyag szabályos működésének megÅ‘rzésében és a gyulladások csökkentésében.


Javasoljuk, hogy naponta fogyasszon 70%-os gyümölcstartalommal rendelkezÅ‘ vörös-áfonya készítményünkbÅ‘l.  Kék bogyós gyümölcseink, a szeder és az áfonya a szemfáradtság elleni védekezésben segítenek és szintén nagy mennyiségű vitaminokat tartalmaznak.

A Kutyori-Konyha lekvárjai és szörpjei segítenek az egészséges életmódban, hiszen minimális mennyiségű cukrot tartalmaznak, termékeink hozzáadott cukor nélkül is elérhetÅ‘ek.

Tegyen Ön is egészsége megÅ‘rzésének érdekében!


vissza

A legmagasabbminőségre törekszünk

Fő alapanyagunkat, a gyümölcsöt, kizárólag megbízható hazai forrásokból szerezzük be, így biztosítani tudjuk vevőink számára az állandó magas minőséget. A kizárólag csak válogatott minőségű gyümölcsökből készült lekvárjainkat és különböző gyümölcskészítményeinket nyugodt szívvel ajánljuk minden kedves vásárlónknak.